پیشنهادی:

آیت الله نوری همدانی: برگزاری کنگره شمس تبریزی در خوی، خسارتی در اسلام است

مدیر سایت
3,158

انتقاد آیت الله نوری همدانی از برگزاری کنگره شمس تبریزی در خوی

حضرت آیت الله نوری همدانی از برگزاری گنگره شمس تبریزی انتقاد کرد. به گزارش خبرنگار شفقنا در قم، این مرجع تقلید عصر امروز در جمع طلاب و فضلای همدانی حوزه علمیه قم اظهارداشت: بنده مخالف برگزاری کنگره شمس تبریزی می باشم که با هزینه های زیادی برای مقبره و یادمان آن در نقطه ای از کشور برگزار می شود و این خود خسارتی در اسلام است که متاسفانه در جامعه وجود دارد و خود این امر زمینه ساز فعالیت صوفی ها را مهیا می سازد.

ایشان با بیان اینکه همدان علما و فضلای فراوانی داشته است و باید سعی کرد که این امر استمرار داشته باشد افزود:‌ متاسفانه یکی از مشکلات ما این است که در شهر بزرگی همچون تهران با ۱۲ میلیون جمعیت فقیه نداریم و از این نظر، افول زیادی داشتیم.

آیت الله نوری همدانی تصریح کرد:‌ این فاجعه است که فقهای بزرگ ما در شهرها پس از خودشان جایگزین نداشته باشند و باید سعی کنیم که علما و فقهای بزرگی را در شهرهای مختلف پرورش بدهیم.

ایشان با اشاره به جایگاه علما اظهارداشت: ‌خداوند به ما طلبه‌ها عنایت کرده است،‌ امام جواد(علیه السلام)‌ فرمودند که شناساندن دین به مردم نخستین وظیفه علما است و این مسأله نیاز به همت بزرگ و زحمت زیادی دارد.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد:‌ ما لازم داریم که در جامعه فقیه پرورش بدهیم،‌ فقیه در یک جامعه تاثیرگذار است،‌ امام خمینی(ره) که در ایران یک تحول جدی را به وجود آورد،‌ یک فقیه بود و ما به فقیه در جامعه نیاز زیادی داریم و باید به این مسأله توجه شود، اما متاسفانه در عصر حاضر در زمینه تربیت طلاب فقیه و عالم کوتاهی شده است و در این مورد امروزه جامعه ما با افولی مواجه است که آن کمبود فقیه می باشد.

ایشان گفت: با رفتن علما جایگزینی برای خود ندارند؛ این نشان از اهمیت این موضوع است که ما سعی کنیم علمایی عالم فقیه و وارسته را تربیت کنیم و سعی شود این وظیفه هرچه بیشتر دوام و استمرار پیدا کند.

آیت الله نوری همدانی با بیان رسالت های طلاب در عرصه دین افزود: شناساندن و تفقه در دین اولین وظیفه هر طلبه می باشد و این امر نیازمند همت بلند و اراده قاطع است، چرا که جامعه ما نیازمند فقیه است تا هدایت شود؛ امام(ره) فقیه و مجاهد و عالم بودند و به سبب این ویژگی ها توانستند در سطح جهانی نقش پذیری داشته باشند.

ایشان ادامه داد: شناخت زمان و جهان در دنیای امروزی نیازمند چشمی بینا و قلبی با بصیرت است تا بتواند پاسخگوی احتیاجات زمان خود باشد و اگر فردی به زمان خود آگاه باشد دیگر دچار تردید و اشتباه نخواهد شد.

این مرجع تقلید با گلایه از عدم هجرت طلاب به شهرهای خود گفت: جمع شدن در حوزه ها و خالی ماندن روستا و شهرها خیلی باید مورد توجه قرار گیرد؛ چرا که روستاهایی وجود دارند که برای انجام فرایضی همچون کفن و دفن میت محتاج هستند و این خود یک مشکل بزرگی است، لذا از این جهت باید فکری کرد.

  • لطفا از ارسال پیام هایی که به مسائل یا شخصیت های سیاسی مربوط می شود خودداری نمائید.
  • از ارسال کامنت های توهین آمیز پرهیز شود.
  • پیام هایی که در نقد شخصیت های صوفیه معاصر ارسال شوند، به منظور رعایت برخی مصالح عموم تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید