پیشنهادی:

حضرت آیت الله وحید خراسانی: عمرمان تمام شد اما قرآن را نشناخته‌ایم.

مدیر سایت
2,014

حضرت آیت الله وحید خراسانی: عمرمان تمام شد اما قرآن را نشناخته‌ایم.

حضرت آیت الله شیخ حسین وحید خراسانی با بیان اینکه قرآن کریم تجلی رب برای خلق است گفت: ما عمرمان را تمام کرده ایم ولی قرآن را نشناخته ایم و آنچه برای ما قابل دستیابی است تنها رسیدن به شعاعی از این کتاب آسمانی است.
حضرت آیت الله حسین وحید خراسانی از مراجع تقلید در درس تفسیر خود که روزهای چهارشنبه با حضور گسترده طلاب و روحانیان در مسجد اعظم قم برگزار می شود با بیان اینکه قرآن ناشناخته است و ما آن را نشناخته ایم ابراز داشت: درک عمیق مطالب قرآن کریم برای ما میسر نیست، آن چه برای ما قابل دستیابی است تنها شعاعی از قرآن است نه همه آن.
وی تصریح کرد: ما عمرمان را تمام کرده ایم ولی قرآن را نشناخته ایم، این چنین مخلوقی تحمل این را داشت که بار این وحی را به دوش بکشد، اهل دقت و نظر باید روی این مطالب دقیق و لطائف و ظرائف قرآن دقت کرده و روی آن کار کنند.
حضرت آیت الله وحید خراسانی تصریح کرد: این مطالب عقل انسان را مبهوت می کند، تمام ملائک و فرشتگان آسمان ها مطیع امین هستند، مطاع تنها یک نفر است و آن حضرتِ جبرئیل (ع) است.
وی بیان داشت: نفوس 124 هزار پیغمبر از حضرت آدم گرفته تا عیسی همه به دست او بود جز فقط یک نفر که او فوق تصور و ادراک است.

این مرجع تقلید ابراز داشت: جبرئیل در بین 124 هزار پیغمبر 50 مرتبه بر حضرت ابراهیم خلیل الله نازل شد اما بر کسی که قرآن را بر او نازل کرد 60 هزار مرتبه نازل شد، این تفاوت و اختلاف محیر العقول است.

وی اضافه کرد: جبرئیل در این 60 هزار مرتبه صورت حقیقی خود را به حضرت پیغمبر (صلی الله علیه و آله و سلم) نشان نداد و تنها دو مرتبه در صورت حقیقی ظهور کرد که یک مرتبه آن در زمین و مرتبه دیگر نیز در معراج بود که صورت حقیقی خود را به حضرت خاتم نشان داد.
حضرت آیت الله وحید خراسانی ابراز داشت: اما آنچه در زمین اتفاق افتاد در کوه حرا بود که جبرئیل خودش را به پیامبر نشان داد و از مشرق تا مغرب تمام آفاق را گرفت تا معلوم شود چه قدرتی لازم است که بار سنگین این موضوع را تحمل کند. وی با بیان این که قرآن کریم تجلی رب برای خلق است اظهار داشت: مرتبه دوم ظهور جبرئیل به صورت حقیقی در شب معراج بود که خود را با 600 بال که هر بالی از زمین تا آسمان بود به پیامبر نشان داد.
این مرجع تقلید تصریح کرد: در غیر این دو مورد جبرئیل به صورت عادی نازل می شد. وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به روند و نحوه نزول آیات قرآن بر حضرت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) گفت: در نزول آیات بر حضرت پیامبر نیز بحث جداگانه ای است چون خود آیات مختلف است به طور مثال نزول آیت الکرسی، سوره حمد و آیات ابتدایی سوره حدید و همچنین آیات آخر سوره حشر که نزول آنها محیرالعقول است، منتهی کجاست کسی که این مطالب و دقایق را بفهمد.

منبع : رسا

  • لطفا از ارسال پیام هایی که به مسائل یا شخصیت های سیاسی مربوط می شود خودداری نمائید.
  • از ارسال کامنت های توهین آمیز پرهیز شود.
  • پیام هایی که در نقد شخصیت های صوفیه معاصر ارسال شوند، به منظور رعایت برخی مصالح عموم تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید