پیشنهادی:

ابن عربی: افضلیت و ارجحیت عبدالله بن عمر بر امیرالمؤمنین علیه السلام

مدیر سایت
3,294

نمونه دیگری از انحراف عقیدتی: فقه عبدالله ابن عمر….کلام عبدالله بن عمر بر کلام امیرالمومنین ( علیه السلام ) ارجحیت دارد(نعوذ بالله).

دشمنی عمر بن خطاب و خانواده وی با امیرالمومنین ( علیه السلام ) غیر قابل انکار است .در این میان عبدالله بن عمر ، بسیار دشمنی با امیرالمومنین ( علیه السلام ) داشت .ابن عمر کسی است که بعد از قتل عثمان ، از بیعت با امیرالمومنین ( علیه السلام ) خودداری کرد .

ابن حجر عسقلانی در ” فتح الباری ” می گوید :” وَکَانَ عَبْد اللَّه بْن عُمَر فِی تِلْکَ الْمُدَّه اِمْتَنَعَ أَنْ یُبَایِع لِابْنِ الزُّبَیْر أَوْ لِعَبْدِ الْمَلِک کَمَا کَانَ اِمْتَنَعَ أَنْ یُبَایِع لِعَلِیٍّ أَوْ مُعَاوِیَه ، ثُمَّ بَایَعَ لِمُعَاوِیَهَ لَمَّا اِصْطَلَحَ مَعَ الْحَسَن بْن عَلِیّ وَاجْتَمَعَ عَلَیْهِ النَّاس ، وَبَایَعَ لِابْنِهِ یَزِید بَعْدَ مَوْت مُعَاوِیَه لِاجْتِمَاعِ النَّاس عَلَیْهِ “( عبدالله بن عمر از این مدت از بیعت با ابن زبیر یا عبدالملک خودداری کرد همچنان که از بیعت با علی ( علیه السلام ) یا معاویه خودداری کرده بود . سپس با معاویه ، وقتی با حسن علیه السلام صلح کرد و مردم بر وی جمع شدند ، بیعت نمود و سپس با پسرش یزید ، بعد از مرگ معاویه ، بیعت نمود زیرا مردم بر وی جمع شده بودند )این ملعون از بیعت با امیرالمومنین ( علیه السلام ) سر باز زد ولی با معاویه و پسرش یزید ( علیهما لعائن الله ) بیعت نمود !!!

حتی عبدالله ین عمر پشت سر حجاج بن یوسف ثقفی نماز خواند . برای همین است که اهل خلاف نماز خواندن پشت سر فاسق را جایز می دانند !!!!

فقه ابن عمر بسیار ضعیف بوده است . تا جایی که عایشه صراحت دارد که کلام وی غلط می باشد .ابن حجر عسقلانی در ” فتح الباری ” چنین می گوید :

“وَجَاءَ عَنْ عَائِشَه أَیْضًا أَنَّهَا کَانَتْ تُنْکِرُ حَدِیث اِبْن عُمَر وَتَقُول إِنَّهُ غَلَطٌ “

( همچنین از عایشه روایت شده است که کلام ابن عمر رد کرد و می گفت : ابن عمر غلط می گوید )وی تا جایی ضعیف بود که حتی عمر بن خطاب می گفت : او حتی نمی تواند زنش را طلاق بدهد !

با این وجود ، ابن عربی ناصبی از فقه عبدالله بن عمر استفاده می کرده است .الفتوحات المکیه – ابن العربی – ج ۱ – ص ۳۸۶ – ۳۸۷

فانظر إلى فقه عبد الله بن عمر رضی الله عنه لما تحقق ان الله یرید التخفیف عن عبیده بوضع شطر الصلاه عنهم

و در جایی به صراحت بیان می کند که کلام عبدالله بن عمر بر کلام امیرالمومنین ( علیه السلام ) ارجحیت دارد .الفتوحات المکیه – ابن العربی – ج ۱ – ص ۴۴۹

و هو مذهب علی بن أبی طالب و الجواز مذهب ابن عمر

  • لطفا از ارسال پیام هایی که به مسائل یا شخصیت های سیاسی مربوط می شود خودداری نمائید.
  • از ارسال کامنت های توهین آمیز پرهیز شود.
  • پیام هایی که در نقد شخصیت های صوفیه معاصر ارسال شوند، به منظور رعایت برخی مصالح عموم تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید