پیشنهادی:

دست نوشته حضرت آیت الله سیستانی درباره عرفان ابن عربی

مدیر سایت
8,209

دست نوشته حضرت آیت الله سیستانی و رد و عدم تایید عرفان ابن عربی

با توجه به اینکه در برخی از سایتهای ترویج دهنده عرفانهای انحرافی و تاکید آنها به عرفان ابن عربی و تبلیغ کتابهایی مثل فصوص وسوء استفاده برخی از آقایان ازبزرگان برای موجه نشان دادن مکتب خود استقتائی از آیت الله سیستانی صورت گرفته و ایشان با صراحت عرفان صاحب فصوص را مورد تایید ندانستند.

به گزارش شیعه آنلاین، در دوره های مختلف تاریخ تشیع، علما و مراجع عظام تقلید موضع گیری هایی در مورد عرفان داشته اند. هر کدام از آن بزرگواران با تکیه بر استنادات خاصی به نظر خود دست یافته اند.

در همین راستا با توجه به اینکه اخیرا در برخی از سایت های ترویج دهنده عرفان و تأکید آنها به عرفان ابن عربی و تبلیغ کتاب هایی مانند “فصوص” و بیان کردن مطالبی به نقل حضرت آیت‌ الله سیستانی در تایید این نظرات، خبرنگار افتخاری ما بر آن شد تا نظر دقیق حضرت آیت الله سیستانی درباره عرفان صاحب فصوص را بداند .

نظر و دیدگاه آیت الله سیستانی در مورد ابن عربی و عرفان

حضرت آیت‌ الله سیستانی در پاسخ به استفتائی با این عبارات:

«با توجه به مطالب منسوب به حضرتعالی در بعضی از سایت‌ها مبنی بر تایید عرفان صاحب فصوصی تقاضا می‌شود، نظر شریف را در این رابطه اعلام فرمایید»

فرمودند:

«اینجانب در ارتباط با معارف اعتقادی به روش اکابر علمای امامیه که مطابق با آیات قرآن مجید و روایات اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام می‌باشد، معتقد بوده و روش فوق‌الذکر را تایید نمی‌نمایم.»

  • لطفا از ارسال پیام هایی که به مسائل یا شخصیت های سیاسی مربوط می شود خودداری نمائید.
  • از ارسال کامنت های توهین آمیز پرهیز شود.
  • پیام هایی که در نقد شخصیت های صوفیه معاصر ارسال شوند، به منظور رعایت برخی مصالح عموم تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید