پیشنهادی:

روزنامه اطلاعات و تجلیل از مقام صوفیان گنابادی!

مدیر سایت
2,538

روزنامه اطلاعات و تجلیل از مقام صوفیان گنابادی!

هر دم از این باغ بری میرسد …!

پیش از این مطلع شده بودیم که در کمال تعجب ، حسین ابوالحسن تنهایی عضو رسمی و از فعالان فرقه صوفیه گنابادی در شبکه چهار سیما حاضر و به تبلیغ تصوف پرداخته است.

اما به تازگی روزنامه اطلاعات در شماره ۲۵۲۹۶ خود ، پا را فراتر نهاده و اقدام به معرفی کتاب یکی از اقطاب دراویش نعمت اللهی گنابادی نموده و القابی همچون ” تألیف حضرت عالم ربانی و عارف صمدانی ،عظیم الشان، مدظله‌العالی،معظم له، مکتب علم و عرفان آن حضرت،سالک الی الله و….” را برای این فرد معلوم الحال آورده است.

قسمتی از متن خبر درج شده در روزنامه اطلاعات ۱:

«رساله حقوقی تطبیقی تألیف حضرت عالم ربانی و عارف صمدانی حاج دکتر نورعلی تابنده مدظله‌العالی (!) که مخلص نیز با اجازه معظم‌ له بعض نکات و حواشی فقهی بر آن افزوده‌ ام، اخیراً توسط انتشارات سلسله‌ الرضا(ع) در دو فصل و چندین باب به زیور طبع آراسته گردیده است. هرچند معرفی رساله مزبور و مؤلف معظم آن از قلم مخلص که شاگردی از شاگردان مکتب علم و عرفان آن حضرت هستم، به‌واسطه آنکه «معرِّف باید اجلی‌و اعرف از معرَّف باشد» برنیاید، معذلک برحسب وظیفه و به حکم «ما لا یدرک کله، لا یترک کله» اقدام نموده معروض می‌دارد:

رساله مذکور از جهات مختلف درخور توجه بسیار است :‌ اولاً از جهت شخصیت علمی و اجتماعی و معنوی مؤلف بزرگوار آن؛ چرا که رساله مزبور حاصل و حاوی تجربیات علمی شخصیتی است که علاوه بر تحصیلات کلاسیک در رشته حقوق قضایی تا درجه دکتری در «دانشکده حقوق پاریس»، معارف و علوم اسلامی را تا درجه اجتهاد از محضر اساتید مسلم فقه، از جمله والد عظیم‌الشأن خود حضرت صالحعلیشاه و نیز برادر دانشمند و ارجمندشان جناب آقای حاج سلطان تابنده و حضرات آیات: سیدکاظم عصار، شیخ محمدشریعت سنگلجی، سیدمحمد مشکوه، علامه جلال‌الدین همایی، مرحوم استاد شهابی و مرحوم استاد شایگان تلمذ نموده که اجازات اجتهادی و روایی صادره از علمای اعلام حضرات آیات: سید عبدالعلی موسوی آیت‌اللهی، سید محمد عز‌الدین حسینی زنجانی، شیخ محمد آصف‌محسنی، سیدمحمدباقر مصطفوی کاشانی و دکتر محمدصادقی طهرانی و… جهت ایشان می‌تواند گویای علوّ شخصیت حوزوی معظم‌له باشد. به‌علاوه آن جناب سالهای متمادی عهده‌دار سمتهای مهم قضایی، از جمله معاونت وزارت دادگستری بوده و لذا از نزدیک و به طور ملموس بر نقاط ضعف و قوت سیستم حقوقی ایران در مقایسه با سیستم‌های حقوقی دیگر احاطه و اشراف کامل پیدا نموده و نیز به واسطه تحصیل در مهد حقوق اروپا (دانشکده حقوق پاریس)، با سیستم‌های حقوقی کشورهای اروپایی آشنا گردیده و بدانها تسلط یافته و حاصل تجربیات علمی خود را در زمان تدریس در مدرسه عالی قضایی قم (وابسته به دانشگاه تهران) در اختیار دانشجویان قرار داده‌اند و رساله مورد بحث یادگار آن زمان می‌باشد که در عین ایجاز تام، جامعیت و شیوایی خاصی در کلام دارد و مصداق «خیر‌الکلام دلّ و قلّ» است.

ثانیاً : از جهت اینکه مؤلف معظم خود عملاً در مسیر عرفان و سلوک الی‌الله پیشقدم بوده و زعامت سلسله‌ا‌ی عرفانی را عهده‌دار می‌باشند، انتشار این رساله می‌تواند نمود دغدغه فکری و علمی عارفی مسلمان و عالم و آگاه به زمان باشد که جمع میان علم و عمل نموده و لذا لطافت معنوی خاصی را داراست که برای اهل آن قابل درک است.

ثالثاً: در زمینه حقوق تطبیقی کمتر کتابی از طرف اساتید فن به زیور طبع آراسته گردیده و تدریس و مطالعه حقوق تطبیقی در دانشگاههای مختلف ایران در حال حاضر از طریق جزوه و آن‌هم به صورت مختصر و مجمل معمول می‌باشد و تاکنون تألیف مستقلی در این زمینه کمتر به چاپ رسیده است.

رابعاً: در این رساله تقریباً تمام اصول نظامهای حقوقی مطرح جهان مورد بحث قرار گرفته که برای اطلاع دانشجویان و اعمال موارد ضروری از طرف متصدیان امر قضاوت در هنگام برخورد با مواردی، چون دادرسی اهل ذمه و یا دادرسی درباره اشخاصی که تابعیت غیر ایرانی دارند، می‌تواند به عنوان کتاب مرجع مورد استفاده قرار گیرد.

خامساً: با توجه به اینکه درس حقوق تطبیقی غالباً به صورت اختیاری در دوره کارشناسی ارائه می‌گردد و لذا توجه چندانی به آن از طرف دانشجویان صورت نمی‌گیرد، طبع و انتشار رساله حاضر گام مهمی در جهت جلب نظر دانشجویان به این درس خواهد بود و توجه دانشجویان را به این درس که موجب وسعت نظر علمی آنان می‌باشد، معطوف خواهد ساخت. به علاوه زمینه را برای نشر آثار بعدی در این خصوص مهیا می‌نماید. انشاءالله همان‌طور که مؤلف معظم رساله مزبور در مقدمه مختصر خود مرقوم‌فرموده‌اند، رساله مذکور مورد استفاده دوستداران دانش و اهل پژوهش قرار گیرد و مولف معظم و محشّی آن را از دعای خیر فراموش نفرمایند. والسلام.

محمد اسماعیل صلاحی »

عقاید باطل و انحرافات اخلاقی و عملی این فرقه نیازی به توضیح ندارد و برای اهل علم و تحقیق کاملا آشکار است . برای مشاهده اطلاعاتی بیشتر در زمینه انحرافات اقطاب گنابادی و سایر فرق صوفیه به لینک زیر مراجعه فرمایید :

http://www.adyannews.com/mysticism.html

از روزنامه اطلاعات انتظار نمی رفت که مبلغ دشمنان اهل بیت علیهم السلام۲ و تریبون ایادی استکبار و فرقه های انحرافی و هم پیمانان غرب گشته و مطالبی اینچنین را انتشار دهد!

لذا امیدورایم مسئولین این نشریه وزین در رویکرد خود تغییراتی داده و بیش از پیش مراقب مطالبی که انتشار می دهند ، باشند تا زمینه ساز پیدایش انحرافات عقیدتی و… در جامعه ی شیعی نشوند.


[۱] برای مشاهده این مطلب در سایت روزنامه اطلاعات اینجا کلیک کنید.

[۲] در روایات متعددی از صوفیه به عنوان دشمنان اهل بیت علیهم السلام یاد شده است. برای مطالعه بیشتر به کتاب “اثنی عشریه فی رد علی الصوفیه” شیخ حر عاملی مراجعه فرمایید.

  • لطفا از ارسال پیام هایی که به مسائل یا شخصیت های سیاسی مربوط می شود خودداری نمائید.
  • از ارسال کامنت های توهین آمیز پرهیز شود.
  • پیام هایی که در نقد شخصیت های صوفیه معاصر ارسال شوند، به منظور رعایت برخی مصالح عموم تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید