پیشنهادی:

کتاب ابن عربی از نگاهی دیگر – سید محسن طیب نیا

مدیر سایت
2,147

کتاب ابن عربی از نگاهی دیگر – سید محسن طیب نیا

 

1405322387_ebne-arabi-az-negarhi-digarابن عربی از نگاهی دیگر

سید محسن طیب نیا

انتشارات : دلیل ما
اول۹۳ / وزیری / جلد سخت
۴۳۲ص / ۱۸۰۰۰۰ ریال

 

ابن عربی شخصیتی است که برخی او را محی الدین می دانند و برخی او را ممیت الدین . کتاب حاضر در چند فصل نسبتاً مفصل به بررسی نقادانه افکار و اندیشه های او می پردازد تا مشخص نماید که در سخنان ابن عربی مطالبی بر مبنای کفر و الحاد مطرح شده است .

 

آغازگر کتاب، شرح زندگانی ابن عربی معرفی اساتید و آثار او و معرفی برخی مشایخ صوفی است که در آثار ابن عربی از آنها یاد شده است.

 

مولف پس از ذکر نظرات مختلف علمای شیعه درباره مذهب ابن عربی ، شانزده دلیل بر شیعه نبودن ابن عربی را با ذکر اسناد آن بیان داشته است .

 

مسئله دیدگاه ابن عربی درباره شیعیان ، اولوالامر ، دیدگاه امام خمینی (ره) درباره او، نقد و بررسی مسئله وحدت وجود، مسئله جبر در عرفان ابن عربی، مکاشفات ابن عربی ، تجلیل و بزرگداشت دشمنان اهل بیت (علیهم السلام) ، بی نیازی از امام زمان (علیه السلام) ، برخی از فتاوای عجیب ابن عربی ، آفرینش جهان، تجلیل از حجاج ثقفی، تجلیل از مقام متوکل عباسی، اخذ علم به صورت مستقیم از خداوند ، سفارش به روزه روز عاشورا و ده ها نظریه در مورد مسائل مختلف عقیدتی اسلام از جمله مطالبی است که در این کتاب به طریق علمی و استدلالی بررسی و نقد شده است .

 

پایان بخش کتاب نظرات برخی از شخصیت های برجسته ی شیعی درباره ابن عربی است .

  • لطفا از ارسال پیام هایی که به مسائل یا شخصیت های سیاسی مربوط می شود خودداری نمائید.
  • از ارسال کامنت های توهین آمیز پرهیز شود.
  • پیام هایی که در نقد شخصیت های صوفیه معاصر ارسال شوند، به منظور رعایت برخی مصالح عموم تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید