+ افزایش اندازه | کاهش اندازه -

    دکمه اشتراک گذاری تلگرام

ابن عربی : پیامبر علیه السلام و ابی بکر از یک طینت هستند!!!

ابن عربی:پیامبر علیه السلام و ابی بکر از یک طینت هستند و کسی که با وی بیعت نکند جاهل است!!!

ابن عربی میگوید پیامبر اکرم علیه السلام و ابی بکر از یک طینت هستند و کسی که با ابی بکر بیعت نکند جاهل است!!!

ابن عربی در جایی چنین می گوید :

الفتوحات المکیه – ابن العربی – ج ۱ – ص ۸۴

…. نودی ع فی لیله إسراءه فی استیحاشه بلغه أبی بکر فآنس بصوت أبی بکر خلق رسول الله صلى الله علیه وسلم وأبو بکر من طینه واحده فسبق محمد صلى الله علیه وسلم ……

( در شب اسرا پیامبر اکرم ( صلی الله علیه و آله و سلم ) به هنگام هراس ،با صدای ابی بکر با وی سخن گفته شد و پیامبر با صدای ابی بکر آرامش گرفت . پیامبر و ابی بکر از طینت و خاک یکسان آفریده شدند و پیامبر سابق بر ابی بکر شد . …. )

 

و این در حالی است که در روایات آمده است :

المسترشد – محمد بن جریر الطبری ( الشیعی) – ص ۶۳۰

کنت انا وعلی نورا بین یدی الله قبل ان یخلق الله ادم بأربعه عشر الف عام ، فلما خلق الله آدم قسم ذلک النور جزءین رکبا فی ادم فجزء أنا وجزء علی بن أبی طالب ، فنور الحق معنا نازل حیثما نزلنا .

 

نفحات الأزهار – السید علی المیلانی – ج ۵ – ص ۷

” کنت أنا وعلی بن أبی طالب بین یدی الله عز وجل قبل أن یخلق آدم بأربعه آلاف عام ، فلما خلق آدم قسم ذلک النور جزءین ، فجزء أنا وجزء علی “

 

برای دیدن مدارک اهل سنت راجع به این روایت می توانید به مجلد ۵ از کتاب قیّم ” نفحات الازهار ” مراجعه نمایید.

 

ابی بکر افضل بوده و استحقاق امامت بر مردم را داشته است و کسی که با وی بیعت نکند جاهل است!!!

الفتوحات المکیه – ابن العربی – ج ۳ – ص ۳۷۲

 

کأبی بکر الصدیق مع رسول الله ص حین مات رسول الله ص فما بقی أحد إلا اضطرب …. إلا أبا بکر فإنه ما تغیر علیه الحال لعلمه بما ثم وما هو الأمر علیه فصعد المنبر وقال قارئا وما محمد إلا رسول قد خلت من قبله الرسل أفإن مات أو قتل انقلبتم على أعقابکم الآیه فتراجع من حکم علیه وهمه وعرف الناس حینئذ فضل أبی بکر على الجماعه فاستحق الإمامه والتقدیم ……وما تخلف عن بیعته إلا من جهل منه …..

( همچون ابی بکر صدیق در کنار رسول الله . زمانی که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم فوت کردند ، همگان مضطرب شده …. مگر ابی بکر که اصلا حال وی تغییر نکرد زیرا وی علم داشت که چه خواهد شد و لذا به بالای منبر رفت و این آیه را خواند : ” وما محمد إلا رسول قد خلت من قبله الرسل أفإن مات أو قتل انقلبتم على أعقابکم ” پس مراجعه کنید که این حکم آیه چیست . و مردم در این هنگام افضلیت ابی بکر بر دیگران را فهمیدند و اینکه وی استحقاق امامت بر دیگران را دارد . …… و تخلف نکرد از بیعت وی مگر کسی که جاهل بود از مقام ابی بکر ….. )

 

یعنی بر اساس کلام این مردک ، امیرالمومنین ( علیه السلام ) و صدیقه طاهره ( سلام الله علیها )  ( نعوذ بالله )  جاهل بوده اند زیرا آنان هرگز بیعت نکردند !!

 

شیخ مفید در ” الفصول المختاره ” ص ۵۶ چنین می گویند :

” والمحققون من أهل الإمامه یقولون : لم یبایع ساعه قط “

(محققان امامیه می گویند : امیرالمومنین علیه السلام لحظه ای با ابی بکر بیعت نکردند .) جریان بیعت نکردن بی بی مظلومه ( سلام الله علیها ) با ابی بکر نیز نیاز بیان ندارد !